8 جاسوس - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]
جاسوس - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • جاسوس پارتی دار 

    موسویان محکوم شد

    پس از گذشت قریب به یک سال از بازداشت حسین موسویان، سخنگوی تیم سابق هسته ای و تلاش برخی رسانه های نزدیک به وی برای تبرئه و بی گناه نشان دادن او، خبرگزاری ها به نقل از منابع آگاه و سپس به نقل از وکیل این متهم، از محکومیت وی به دو سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت خارجه و هر نوع شغل مرتبط با امور بین‌المللی در تمام نهادها و ارگانهای کشور خبر دادند.

      محکومیت موسویان بر اساس دادخواستی بود که دادستان تهران جرم آن را به عنوان «اقدام علیه امنیت ملی کشور از طریق در اختیار گذاشتن اطلاعات سری پیرامون سیاست خارجی و نگهداری اسناد و مدارک دارای طبقه‌بندی» احراز کرده بود.

     این اتهام مستند به ماده 505 قانون مجازات اسلامی است که اشعار می دارد: «هر کس باهدف بر هم زدن امنیت کشور به هر وسیله اطلاعات طبقه بندى شده را با پوشش مسئوولین نظام یا مأمورین دولت یا به نحو دیگر جمع آورى کند چنانچه بخواهد آن را در اختیار دیگران قرار دهد و موفق به انجام آن شود به حبس از دو تا ده سال و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم مى شود.»

     این محکومیت بدان معناست که دادگاه رسماً پذیرفته است که موسویان با هدف برهم زدن امنیت کشور اسناد طبقه بندی شده را در اختیار دیگران قرار داده است.

    در این میان توجه به ماده 506 قانون مجازات اسلامی که در آن جرم تخلیه اطلاعاتی بدون انگیزه اقدام علیه امنیت ملی قابل توجه است که دادگاه تشخیص داده است که حتماً موسویان قصد برهم زدن امنیت ملی را داشته و اگر این قصد احراز نمی شد، قاضی می توانست با استناد به ماده 506 قانون مجازات اسلامی، وی را به حبس سبک 1 تا 6 ماه محکوم کند.

     این در حالیست که چندی پیش یکی از دیپلماتهای ارشد کشور ادعا کرده بود موسویان جاسوس نبود اما در برخورد با بیگانگان باز عمل می کرد. عدم استناد دادگاه به ماده 506 این ادعا را منتفی می سازد.

     اما این که چرا دادگاه موسویان را بر اساس ماده 501 قاون مجازات اسلامی به جرم جاسوسی محکوم نکرده است، به نظر می رسد با توجه به این که یکی از عناصر مادی جرم جاسوسی عدم صلاحیت دسترسی جاسوس به اسناد طبقه شده و حصول مخفیانه آن اسناد است، دادگاه دریافته است که موسویان صلاحیت دسترسی به اسناد را داشته و یا به صورت غیرمخفیانه این اسناد را دریافت کرده است و به همین علت موسویان را جاسوس ندانسته است.

     این مساله را پیش از این نیز یکی از مقامات قضایی بیان کرده بود.

     منبعی آگاه خبر داد که: از آنجایی که سید حسین موسویان برای اولین بار مرتکب جرم می‌شد، رئیس دادگاه با توجه به اینکه نامبرده جزء خانواده محترم شهدا بود و در دستگاههای اجرایی سوابق خدمت داشت، زندان وی را از تعزیر به تعلیق تبدیل کرد.

     وی در پایان گفت: حکم رسیدگی به اتهامات موسویان در تاریخ 14/01/87به وی ابلاغ شد. این حکم بدوی است و نامبرده از تاریخ مذکور طی 20 روز مهلت دارد درخواست تجدید نظر نماید.



    سید ::: چهارشنبه 87/1/21::: ساعت 10:26 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    جاسوسی برای سیا چرا که نه ؟!!!!

    در پی تحلیل « کیهان» از وابستگی رسانه اینترنتی «گویا نیوز» به «سازمان جاسوسی سیا»، «فرشاد- ب» که سردبیری این سایت را برعهده دارد، مجبور به دفاع از عملکرد سازمان سیا شد. روزنامه کیهان، روز سه شنبه (15آبان 1386) در یادداشتی به تحلیل ریشه های ارتباط سایت گویانیوز با سازمان سیا پرداخت، اما این رسانه به جای عذرخواهی از پادویی تبلیغاتی برای این سازمان جاسوسی، مدعی شد که «برخلاف یک نظام استبدادی که امنیت خود را مدیون ناآگاهی و بی اطلاعی شهروندان خود است، یک نظام دموکراتیک باید امنیت خود را از طریق آگاهی، دانایی و گسترش اطلاعات در جهان کسب کند!»

    سردبیر گویانیوز در این یادداشت که با نام مستعار همیشگی اش (الف.ع.خ) منتشر شده، منطقی سخیف را هم برای فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی خود دست و پا کرده و می نویسد: «براساس منطق رسانه ای، خصوصا منطق رسانه های اینترنتی(!)، نمی توان تبلیغ سیا را در سایت گویا مورد انتقاد قرار داد (!)... اگر رسانه ای مانند گویا حرفه ای عمل کند (یعنی مبتنی بر گردش آزاد اطلاعات باشد) و اگر همین فردا سیا بگوید که گویا مال من است، یا گویا بگوید، من از آن سیا هستم، این موضوع واقعا چه تاثیری می تواند در شخصیت حرفه ای گویا داشته باشد؟!!!»

    «فرشاد- ب» که از هشت سال گذشته سردبیری رسانه امنیتی و اینترنتی گویا را برعهده دارد، دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا است و از میانه دهه هفتاد به آمریکا رفت. وی دوره های آموزش های اطلاعاتی را تحت پوشش خبرنگار در صدای آمریکا طی کرد و از سال 1378 نیز در رادیو فرانسه مشغول به کار شد. این جاسوس سازمان سیا دارای ارتباطات گسترده ای با وبلاگ نویسان و نویسندگان جوان ایران، خصوصا اعضای تحریریه ماهنامه فیلم و روزنامه اعتماد است. «فرشاد» از ابتدای دهه هشتاد به بروکسل رفت و یک انجمن شبه مدنی به نام انجمن رسانه های آزاد بروکسل، به عنوان واسطه سازمان سیا، پشتیبانی مالی سایت گویا نیوز را برعهده گرفت.

    سردبیر گویانیوز، از نزدیکان احسان نراقی (نظریه پرداز اصلاح طلبان)، ابوالحسن بنی صدر (رئیس جمهور مخلوع)، احمد سلامتیان (مشاور بنی صدر) و علیرضا نوری زاده (روزنامه نگار فراری) است و تاکنون اشخاصی مانند «حسین درخشان»، «امید.م»، «روزبه. الف»، «شهرام.ر»، « بابک.غ»، «نیما .ر» و... را برای سازمان های جاسوسی شکار کرده است. برخی از این افراد، علیرغم وعده های فرشاد- ب اکنون در شرایط سختی در اروپا و آمریکا زندگی خفت بار خود را می گذرانند. خانه این فرد که در منطقه شمالی شهر بروکسل واقع است، به پاتوق عیش و نوش های جمعی از ضدانقلاب های لمپن، شهرت دارد.

    فرشاد با مدعیان اصلاح طلبی در داخل کشور، مانند «محمدعلی.ابطحی»، «عیسی. سحرخیز» و «مصطفی.تاجزاده» دارای تعاملات نزدیک است و اخبار ویژه خود را از آنان دریافت می کند. روزنامه کیهان در سال 1383، با انتشار یادداشتی به نام «خانه عنکبوت» و به قلم «حسین شریعتمداری» از ارتباط گویانیوز با سازمان جاسوسی سیا پرده برداشت و اکنون پس از سه سال، سردبیر این سایت، در پس نام مستعارش، از ارتباط علنی خود با بی آبروترین و جنایتکارترین سازمان جاسوسی جهان، دفاع می کند.


    سید ::: یکشنبه 86/9/11::: ساعت 1:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    جاسوس آزاد آزاد ؟؟!!!!!

    الف - 3 سال تعلیق، یعنی تعطیل کامل به تأسیسات هسته‌ای ایران، بدون قید و شرط، دستاورد ذلت‌بار و حقارت‌آمیز دولت خاتمی و تیم هسته‌ای او برای ایران و ایرانی بود. این امر هم به گفت‌وگوی تمدن‌های خاتمی در نظر آمریکائیان اعتلای بیشتر بخشید!؟ و هم حسن روحانی رئیس تیم مذاکره‌کننده را در اتحادیه اروپا نامدارتر کرد؟!

    ب - دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور با گفتمان منجی‌گرایانه و اندیشه و ابتکار انقلابی، خذلان و خفت هسته‌ای را دگرگون نمود. شرارت‌های آمریکا و اروپا را به خودشان بازگرداند و آنها را سر جایشان نشاند. پرونده هسته‌ای با اقتدار دولت ایران حرکت کرد و پیشرفت‌های افتخارآفرین کسب نمود. این که راست‌های ناراست در کنار چپ منحرف به این امر تأکید ندارد، امری دیگر است.

    ج ـ هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و گاه کروبی، "تهدیدسازی فراوان" کرده و می‌کنند. آنها مدام بر طبل ارعاب و وحشت‌آفرینی می‌کوبند. سخنان این افراد یا تأیید دشمنی‌های بی‌حاصل آمریکا و اروپا علیه نظام اسلامی است یا این که آنها را برای خصومت‌ها خط می‌دهد. در این میان "حسن روحانی" رئیس تیم هسته‌ای سابق، و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، آشکارتر به میدان می‌آید. او دشمنی با احمدی‌نژاد و سنگ‌اندازی در پیروزی دولت ایران در مسأله هسته‌ای را بی‌مهابا نشان می‌دهد. این فرهیخته فرنگ‌دیده دائماً از نسنجیدگی سخنان و تصمیمات دولتمردان حاضر حرف می‌زند، یعنی سنجیدگی فقط از آن صاحبان قدرت در گذشته بوده و پس دلیل آن هم شاهکار حسین موسویان است!!!

    د ـ حسین موسویان عضو مؤثر تیم هسته‌ای سابق، و عضو کنونی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص به اتهام ارائه اطلاعات هسته‌ای به انگلستان دستگیر می‌شود. تحقیقات اولیه این امر را ثابت می‌کند. وزیر اطلاعات خبر از تحت نظر بودن وی به مدت 6 ماه می‌دهد، و می‌گوید: این مسأله ـ ارائه اطلاعات به دولت انگلیس توسط موسویان را به حسن روحانی گزارش داده و خواستار جلوگیری از ادامه کار موسویان در مرکز مجمع تشخیص شده است. اما او کماکان در آنجا مشغول به کار است...

    هـ ـ حسین موسویان با این اتهام سنگین، تنها 9 روز بازداشت و فقط با 300 میلیون تومان وثیقه آزاد می‌شود. آزاد آزاد با افتخار و شکوه! همایش "اتحاد ملی" از سوی "حسن روحانی" برگزار شده، حسین موسویان متهم به جاسوسی و آزاد با وثیقه در کنار "هاشمی رفسنجانی" و "حسن روحانی" ردیف اول این همایش را پُر می‌کند. و این یعنی "عین ملی‌گرایی" آقایان!!

    و ـ چند طلبه امام صادق علیه‌السلام در سال 85 به جرم فقط درخواست پرسش از هاشمی رفسنجانی به وسیله هواداران این آقا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، دستگیر و زندانی می‌شوند. زندان‌های انفرادی، محاکمه و به حبس و شلاق و تبعید محکوم می‌شوند. جرمشان محرز است. درخواست پرسش از هاشمی، و این هم یعنی عین عدالت و اسلامیت آقایان !!!

    و ـ پرونده حسین موسویان قفل شده است. هیچ خبری از رسیدگی نیست. ملت آگاه و فهیم است. رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت اسلامی، و حافظ منافع و مصالح ملی فریاد ملت را بر می‌آورد و به فشارهای پنهان برای تبرئه حسین موسویان و نیز فشارهای همان صاحبان فشار و صاحبان ثروت دانشگاه آزاد برای رهایی این بنگاه سیاسی ـ اقتصادی از چنگال عدالت اشاره می‌کند. طبیعی است حسن روحانی به نمایندگی از؟! و برای اهداف؟! علیه او وارد عمل می‌شود!

    ز ـ "کارگزار قیصر" در روزنامه جمهوری ـ ارگان هاشمی رفسنجانی ـ هتاکانه رئیس‌جمهور را به دلیل اشاره به حرکات مافیایی پشت پرده، مورد تهاجم قرار می‌دهد که چرا علیه متهم به جاسوسی سخن رانده است. این مسأله دقیقاً ایده و عمل آزادیخواهانه دو رئیس‌جمهور گذشته است. واقعاً کارگزار قیصر با کدام ساز قلم می‌چرخاند؟

    ح ـ شاه خائن پس از طرح دستگیری و محاکمه‌اش از سوی حضرت امام سلام الله علیه گفته بود. اگر قرار باشد ایران مرا محاکمه کنند باید 8 رئیس‌جمهور آمریکا را که در 37 سال سلطنت من در آمریکا حکومت کرده‌اند. نیز محاکمه کند. حضرت امام در سخنرانی خود با ذکر سخن شاه معدوم فرمودند: اگر این مرد در تمام عمر یک حرف درست زده باشد، همین است یعنی شاه نوکر و مأمور رؤسای‌جمهور امریکا در اجرای جنایات گوناگون در ایران بوده است.

    ط ـ هتاکی نسبت به رئیس‌جمهور و علاوه بر آن کوک‌کردن سازهای همنوا با آمریکا و اسرائیل در مورد مسأله هسته‌ای کار هر روز "صاحبان قدرت در گذشته" شده است. کدام یک از افراد این ملت قدرتمداران صاحب قدرت فشار برای تبرئه حسین موسویان را نمی‌شناسد؟ و اگر کسی هست که نشناسد آیا از این سازهای به صدا درآمده نمی‌تواند ردیابی کند؟

    ی‌ ـ آقازاده‌ای از آقازاده‌های رئیس‌جمهور اسبق رشوه‌‌گیری کلان در دو قرارداد نفتی کرده است این مسأله کوچک!! در رسانه‌های خارجی به علت محاکمه رشوه‌دهنده منعکس شده و در داخل نیز منتشر گردید. هیچ قوه‌ای و هیچ قدرتی، خود را مجاز به پیگیر نمی‌داند. خط قرمز یا گستره‌ای بیش از بیش پیدا می‌کند. رسانه‌های راست نیز در این امر هیچ مسؤولیتی ندارند. همانگونه که در پرونده حسین موسویان قلم‌هایشان شکسته است. البته پدر این آقازاده نسبت به ثروت بی‌حد فرزندانش، اعلام می‌کنند آنها به دلیل استعداد و نبوغ ذاتی صاحب ثروت گردیده‌اند، و البته از راه کشاورزی!

    ک ـ ملت یک‌صدا فریاد "فقر و فساد و تبعیض" را علیه 16 سال حاکمیت سازندگی و اصلاحات برداشت و "احمدی‌نژاد بپاخیز" تنها گزینه برخاسته از اراده آگاه مردم شد. امروز احمدی‌نژاد به پشتوانه ملت، پرونده اتهام جاسوسی حسین موسویان را به عنوان یک پرونده ملی دنبال می‌کند. از حضرت‌ آیت‌الله شاهرودی انتظار می‌رود با تشکیل دادگاه علنی، به این مهم اقدام نماید. آیا مصلحت مافیاگران علاوه بر اسلام، سرنوشت کشور و ملت را هم باید تحت‌الشعاع قرار دهد؟ ملت پس از خداوند، داور نهایی است. سرپوش نهادن به این پرونده با اتهام جاسوسی علیه نظام و ملت، با هیچ توجیهی پذیرفتی نیست. البته در دادگاه علنی حسین موسویان محرز خواهد گردید علاوه بر او چه افراد دیگری باید محاکمه شوند. آنگاه این ترکتازی‌های سنجیده! و خردمندانه؟ ریشه‌یابی خواهد شد.



    سید ::: چهارشنبه 86/9/7::: ساعت 4:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    خشم بسیج بر جاسوس و همراهانش

    بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق (ع)، علم و صنعت، امام حسین (ع)، شهید عباسپور، امیرکبیر و علامه طباطبایی :

      یکی از اصلی‌ترین خدعه‌های استکبار جهانی در این مساله،‌ که اکنون با نقش بر آب شدنش اردوگاه زورگویان غربی را در ماتم فرو برده است، به کارگیری جاسوسان وطن‌فروشی است که خوش‌خدمتی به اربابان بیگانه‌ی خود را به هر چیز حتی ملت و میهن خود ترجیح می‌دهند. جاسوسان مزوّر و دون، ولی زبده و آگاه به کار کثیف خود، که با نفوذ به مراتب بالای نظام جمهوری اسلامی، اطلاعات زیادی را در اختیار بدخواهان این مملکت قرار دادند.

     اما از آن‌جایی که خداوند متعال یاری‌گر ملتی است که در مسیر او قدم نهاد و بر طی این طریق پافشاری می‌کند،‌ تیر این نیرنگ هم نهایتا به هدف ننشست و سربازان گمنام امام زمان (عج) اصلی‌ترین جاسوس هسته‌یی را گرفتار کردند؛ جاسوسی که با حمایت و عنایت ویژه‌ی برخی از منتسبان به نظام در تیم سابق هسته‌یی جای گرفت و علاوه بر جاسوسی، به سخنگویی تیم زیر نظر دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز پرداخت.

     از اولین لحظه‌ی دستگیری این عنصر خائن، حامیان وی که یا با دید مثبت و نظر مساعد، بسیار ساده لوح‌اند؛ به هوچی‌گری و ایجاد هیاهو برای رهاندن این جاسوس معلوم‌الحال پرداختند و با سوء استفاده از نجابت و بزرگواری ملت شریف ایران سعی در بی‌گناه نشان دادن یار و همراه خویش نمودند.

     تکاپوی این جماعت برای بیگناه جلوه دادن این جاسوس بزرگ هسته‌ای که همچون دست و پا زدن غریق در باتلاق است در حالی صورت می‌پذیرد که ریاست محترم‌ جمهور رسماً از فشار وارد بر مسیر پرونده‌ی این عنصر خود فروخته تیم سابقه هسته‌ای،‌ که امروز در کسوت همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به جاسوسی برای دشمنان ملت ایران مشغول می باشد، سخن می‌گوید.

     حامیان این عامل دشمن که سال‌هاست انقلاب و کشور را مدیون خود می‌دانند،‌ تا به آن‌جا پیش رفته‌اند که در برابر سخنان کارشناسی وزیر اطلاعات، که حکایت از بذل رازهای مگوی این مملکت به سفارت انگلیس توسط این دیپلمات کذابی دارد، موضعی طلبکارانه اتخاذ می‌کنند و احراز مجرمیت وی را توسط بالاترین نهاد امنیتی کشور به سخره می‌گیرند. گویی هیچ قانونی در مورد اینان و هم‌قطاران‌شان اجرایی نیست.

     برخی که گویا یارانشان این بار فروختن اطلاعات محرمانه کشور را به مصلحت نظام دانسته‌اند، به این هیاهو هم بسنده نکرده‌اند و همچون جن زده ای، ملت رشید ایران را از هیولای خطرناک حساس بودن وضعیت کشور می‌ترسانند، غافل از آنکه ملت شجاع ایران به خوبی می‌داند که خطر اصلی همان عناصر وطن فروش همراه آنان هستند.

     ما دانشجویان بسیجی ضمن ابراز حمایت کامل از دیپلماسی انقلابی دولت نهم و برخورد قاطع دولت‌مردان عدالت‌خواه با جاسوسان و مفسدین امنیتی، از قوه قضائیه می‌خواهیم فارغ از فشارهای اصحاب قدرت و ثروت، این جاسوس و عامل دشمن را، که شرف ایران اسلامی را به بازی گرفته است، به سزای اعمالش برساند و بر خلاف مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی،‌ در مبارزه با مفاسد امنیتی خاطره‌ی خوشی از خود به یادگار بگذارد. در غیر این صورت ملت شریف ایران با برخورد انقلابی خود ضمن حذف مزدوران دشمن از صحنه‌ی سیاسی کشور بار دیگر خاطر دشمنان خود را پریشان می‌سازند.



    سید ::: دوشنبه 86/9/5::: ساعت 3:53 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نگاهی به کارنامه جاسوس هسته ای

    در حالیکه هفته گذشته نماینده تشکلهای دانشجویی هشدار داد که زمزمه‌ها‌یی درباره برخی اعمال نفوذها برای تطهیر پرونده جاسوس هسته ای به گوش می‌رسد، همزمان با این برنامه، حسین موسویان در جوار‌ها‌شمی رفسنجانی در همایشی با عنوان "اتحاد ملی" حضور یافت.
    در این مراسم  موسویان پیش از بازداشت به اتهام امنیتی، معاونت پژوهشهای بین الملل آن را برعهده داشت. موسویان که در 10 اردیبهشت سال جاری بازداشت شده بود، پس از بازداشتی 9 روزه با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد و مرکز تحقیقات استرات‍ژیک در بیانیه ای با تصویر چهره ای قهرمان از وی، رسانه‌ها‌یی را که پیگیر این پرونده امنیتی بودند، به جوسازی متهم کرد. این حضور او باعث طرح مجدد نام او در رسانه‌ها‌ی داخلی و خارجی گردید.

    موسویان کیست؟

    وی در سال 1336 در یک خانواده تاجر فرش در کاشان متولد شد. در سال 1355 به امید ادامه تحصیل راهی آمریکا شد، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و در جهادسازندگی کاشان،  وزارت ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی به کار مشغول شد. به دلیل تسلط به زبان انگلیسی، مدتی نیز مدیر مسئول روزنامه ی انگلیسی تهران تایمز بود. در سال 1364 به سمت مدیرکل امور مالی مجلس منصوب شد و شاید از گذر همین ارتباط بود که وی به وزارت امور خارجه نقل مکان می‌کند. از زمانی فعالیت‌ها‌ی دیپلماتیکش شروع شد که به عنوان مدیر کل اروپای غربی در دستگاه وزارت خارجه ی علی اکبر ولایتی منصوب شد و سپس  به مسکو و برلین می‏رود. 
    با تیره شدن روابط ایران و آلمان بر سر ماجرای میکونوس، دوران طولانی مدت سفارت موسویان نیز خاتمه می‏یابد و یک سال بعد، اخباری درباره یک سفر مشکوک به قبرس در رابطه با مذاکره با آمریکا به نمایندگی از سوی یک شخصیت سیاسی، با همراهی شخصیت‌ها‌یی همچون جواد ظریف انتشار می‏یابد.
    پس از تفویض اختیارات پرونده ی هسته ای به حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امینت ملی، وی از جمعی از دیپلماتهای نزدیک به خود از جمله موسویان، ناصری و زمانی برای همکاری دعوت به عمل می‏آورد و از این پس موسویان که امروز به اتهام جاسوسی در روند محاکمه به سر می‏برد، در تمامی مذاکرات محرمانه مرتبط با پرونده ی هسته ای حضور داشته و در جریان جزئیات تام و زیر و بم این پرونده قرار می‏گیرد.
    موسویان بیش و پیش از آنکه یک دیپلمات باشد یک تاجر تمام عیار بود. سفیر ایران در آلمان که با مدرک فوق دیپلم راهی دیار فرنگ شده بود، با مقتضیات تجارت دربزرگترین کشور صنعتی اروپا به سرعت آشنا شد. با حسین تابت بکتاش، که در ایران معمولا با هتل بزرگ داریوش شناخته و یک قلم از سرمایه نجومی وی در جزایر قناری خلاصه می‏شود، ارتباط برقرار کرد و زمینه فعالیت و سرمایه گذاری وی در ایران را نیز فراهم ساخت.
    رشد سریع موسویان هر چند نشانه‌ای از جامعه‌ی باز در ایران هست، با این حال تا اندازه‌ای اعجاب‌انگیز است، خصوصا وقتی که دانسته شود ایشان فاقد تحصیلات کافی و تخصصی در زمینه دیپلماسی می‌باشد. جالب این است که موسویان مشاور سیاست خارجی کسانی بود که بیشتر ادعای تدبیر و تعقل را داشتند و به تکنوکرات‌ها شهرت یافته بودند.
    موسویان سفیر سابق ایران در آلمان (1369-1376) بخشی از خاطرات ماموریت 7 ساله خود در آلمان را در کتابی تحت عنوان "چالشهای روابط ایران و غرب؛ بررسی روابط ایران و آلمان" منتشر کرده است که‌ها‌شمی رفسنجانی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است:  تحقیق حاضر که توسط جناب آقای دکتر سید حسین موسویان سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در آلمان متحد و دیپلمات برجسته به انجام رسیده...
    روزنامه الشرق الاوسط درباره او نوشته است: وی روابط خود را نه فقط با‌ها‌شمی رفسنجانی بلکه با پسر او مهدی تقویت کند. این روزنامه که همزمان در کشورهای عربی و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا منتشرمی شود، افزود: روابط نزدیک موسویان و پسر‌ها‌شمی رفسنجانی به حدی رسید که رفسنجانی وی را مکلف کرد در یکی از سفرهای پنهانی پسرش به کشوری عربی، مهدی را همراهی کند که در این سفر پایه‌ها‌ی روابط آینده راهبردی بین ایران و کشورهای عربی در دوره دوم ریاست جمهوری‌ها‌شمی رفسنجانی بنا نهاده شد.
    از دوستان موسویان می‌توان به سیروس ناصری، جواد ظریف‌، محمدرضا امیرخیزی،‌ محمدتقی حسینی و محمدرضا البرزی(که هم‌اکنون از طرف خاتمی به بهانه پیگیری امور طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها در ژنو قرار دارد و گفته می‌شود در آن‌جا قامت گزیده و از بازگشت به ایران خودداری می‌کند) اشاره کرد.
    او کتاب دیگری نیز دارد که توسط مرکز مطالعات مجمع منتشر گشته است به نام «مدیریت بحران»، او در بخشی از آن چنین نوشته است: ماموران آژانس طی دوره‌ای از بازدید‌ها از ایران،‌ متوجه شدند که 5/0% از گاز هگزا فلوراید اورانیم از منابع ایران کم شده است. آن زمان مقامات ایرانی گفتند این نیم درصد بواسطه نشت از منبع، هدر رفته است. اما ناظران آژانس گفتند این گاز ماهیتی دارد که در صورت بیرن آمدن از منبع، به سرعت به جامد تبدیل می‌شود. نکته اینجاست که در این کتاب گفته شده، ما این 5/0% را برای آزمایش به سانتریفیوژها تزریق کردیم. این یعنی افشای اسرار امنیتی کشور از طریق یک مرجع رسمی. این یکی از علنی ترین مواردی است که از وی منتشر گردیده است.
    همچنین موسویان پس از آزادی بار دیگر در محل کار خود در مرکز تحقیقات استراتژیک حاضر شد و نامه‌ها‌ را نیز با همان عنوان قبلی امضا می‌کرد. وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تأکید بر اینکه جرم سخنگوی سابق تیم هسته ای از نظر این وزارتخانه محرز است، افزوده بود این فرد از حضور در مرکز تحقیقات مجمع منع شده است.
     از سوی دیگر طی ماههای اخیر‌ها‌شمی رفسنجانی و حسن روحانی که جداگانه درباره موسویان مورد سوال خبرنگاران قرار گرفتند، از اظهارنظر صریح خودداری کرده و روشن شدن نتیجه را به آینده موکول کردند. این در حالیست که در آزادی همراه با قرار وثیقه موسویان برخی منابع از اعمال نفوذ نزدیکان وی خبر داده بودند و شنیده شده یکی از دلالان نزدیک به کارگزاران از طریق شرکت سرمایه گذاری ساختمان طی سالهای 82 و 83، تعداد 12 واحد از آپارتمانهای برج بین المللی تهران را بدون ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و مصوبه هیأت مدیره و برگزاری مزایده، به ارزش بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن به افراد خاصی واگذار کرده است.  شنیده شده وثیقه او نیز توسط یک شرکت ساختمانی که او سهامدارش بوده است فراهم گردیده است.
    حسین موسویان در حالی برای اولین بار پس از بازداشت به فاصله 2 صندلی از رفسنجانی در مقابل دوربین‌ها‌ و در یک همایش علنی قرار گرفت که پرونده اتهام امنیتی وی همچنان مفتوح است و رأی قطعی در این خصوص صادر نشده است. هفته نماینده یکی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در دیدار با رئیس جمهور، ضمن تقدیر از ورود شجاعانه وزارت اطلاعات به پرونده جاسوس هسته ای، از برخی زمزمه‌ها‌ برای تطهیر و تبرئه متهم این پرونده ابراز نگرانی کرد و به رئیس جمهور هشدار داد که حق ندارید در مقابل خائنین به ملت عقب نشینی کنید.رئیس جمهور در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: «در قضیه هسته ای آنجا که با آن گرفتاری در حال عبور از موانع بودیم، بخش عمده ای از موانع، همین موانع داخلی بودند. حالا ان شاءالله این ماهها بگذرد و در یک جمع دانشجویی، این مقطع تاریخی را که حساسترین مقطع تاریخی ماست، بیان کنیم. حوادثی گذشت که برای آینده عبرت است. از مسیرهای گوناگون طراحی کردند که ما را به سازش بکشانند. دستشان در دست بیگانه بود.»
     وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: «تا جایی جلو رفتند که اطلاعات درون سیستم را به طور منظم به بیگانه در ملاقاتهای هفتگی می‌دادند. اینکه چه خبر است و تعابیری با این مضمون که چرا کوتاه می‌آیید و غلظت قطعنامه‌ها‌یتان کم است. پیاز داغش را زیاد کنید تا عقب نشینی کنند. برای همین فرد پرونده درست می‌شود، قاضی پرونده را تحت فشار سنگین قرار داده اند که تبرئه کند. البته ملت ایران اجازه نخواهند داد که با نفوذ سیاسی واقتصادی که دارند آنها را به عقب نشینی وادار کنند.
    با مردم و خدا عهدی بستیم و نمی‏نشینیم نگاه کنیم اگر دست از فشارها بر ندارند و کسی هوس کند که کوتاه بیاید به ملت ایران  معرفی خواهد شد. در قضیه هسته ای ما بخاطر حساسیتهای آن مراقبت کردیم و فعلاً چیزی نگفته ایم.»
     به نظر می‌رسد قرار گرفتن موسویان در کنار رفسنجانی نوعی اعمال فشار غیرمستقیم پیش از صدور رأی دادگاه صالحه باشد.



    سید ::: یکشنبه 86/8/27::: ساعت 3:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    حساسیت زدایی از جاسوسی

    جاسوس هسته ای(حسین موسویان) از حمایت کدام افراد و جریان ها برخوردار است.

    این پرسش، شاید جدی ترین مسأله ای است که پس از انتشار خبر مربوط به اتهام جاسوسی یکی از اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته ای به نفع بیگانگان، تمام ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده است. این که شخصی به نفع بیگانگان و علیه منافع ملی و مصالح عالیه نظام جاسوسی کند، امری قابل پیش بینی و ممکن است، اما تلاش بعضی عناصر صاحب نفوذ سیاسی برای جلوگیری از مجازات این جاسوس و حتی تبرئه وی از اتهام مزبور، نه تنها قابل پیش بینی نبوده، بلکه اصولاً امری بعید به نظر می رسید. لیکن همین «امر بعید» متأسفانه در ماجرای کشف فعالیت های این متهم ، اعلام موجودیت کرده است.

    پس از آن که وزارت اطلاعات مستندات خود مبنی بر جاسوس هسته ای این فرد را کامل و به مقامات ذیصلاح قضایی تقدیم کرد، انتظار می رفت این پرونده فارغ از جوسازی و فشارها مورد رسیدگی قرار می گرفت و لااقل برای عبرت گرفتن دیگران، جاسوس هسته ای محاکمه و مجازات می شد، اما اکنون پس از گذشت ماه ها به نظر می رسد یک گروه فشار توانست روند رسیدگی به این پرونده را تحت تأثیر قرار دهد.

    در این مرحله، باید هر چه زودتر به پرسش صدر مقاله، پاسخ داد. زیرا در آن صورت، نه تنها ماهیت حامیان جاسوس هسته ای و عوامل تأثیر بر روند رسیدگی به پرونده او فاش خواهد شد، بلکه می توان کانون های خاصی را در کشور شناسایی و نسبت به اصلاح کارکرد های آن اقدام کرد. شاید این افراد و مراکز، عناصری خائن و دارای انگیزه وطن فروشی نباشند، اما بدون تردید نوع نگرش آنها به مبانی مدیریت و حکومت به گونه ای است که ناخواسته به ورطه خیانت به کشور و جاسوسی به نفع اجانب افتاده اند. بنابراین تلاش برای شناسایی حمایت کنندگان از جاسوس هسته ای، به منظور انتقام جویی و عقده گشایی نیست، بلکه شاید از این طریق بتوان افراد و مراکز متهم به جاسوس پروری را نسبت به تغییر دیدگاه و مشی ضدملی شان متقاعد ساخت.

    چنانچه پرونده جاسوس هسته ای همچنان در ابهام باقی بماند، موجب ریزش اعتماد عمومی نسبت به مدیریت قضایی کشور خواهد شد، زیرا مصونیت جاسوس ها از مجازات به علت رفاقت و روابط پرسابقه آنها با فلان یا بهمان شخصیت سیاسی برای افکار عمومی توجیه پذیر نیست، بلکه اتفاقاً همگان خواستار تشدید مجازات متخلفانی هستند که زمینه ارتکاب جرم در آنها به علت روابط ویژه با عناصر صاحب نفوذ فراهم و تسهیل شده است.

    اکنون بعضی حامیان پرده نشین این جریان خاص ، پس از آنکه اطمینان یافتند از این مهلکه حیثیتی به سلامت عبور کرده اند، از لاک سکوت خارج شده و در جدیدترین موضع گیری های خود، دولت نهم و شخص رئیس جمهور را به بهانه های مدیریتی، آماج تخریب قرار داده اند تا شاید با این غبارزایی در فضای سیاسی و تبلیغاتی کشور، ذهن جامعه را از اتهام باند مذکور در جاسوس پروری و ترویج روحیه تسلیم پذیری در برابر قلدرهای دنیا دور سازند. پیشنهاد نگارنده این است که روند مماشات با تبهکاران سیاسی و امنیتی هر چه زودتر پایان پذیرد تا آنها اگر پاسخگوی خیانت های خود نیستند، لااقل خدمتگزاران ملت را زخمی نکنند.

    خطری که از رهگذر متوقف و مسکوت ماندن پرونده جاسوسی هسته ای کلیت نظام را تهدید می کند، عادی شدن ارتکاب این جرم ضدامنیتی است. اگر عوامل فشار به رسیدگی کنندگان این پرونده، فداکاری کرده و از آبرو و منافع خود بگذرند تا متهم به جاسوسی پس از اثبات جرمش به مجازات برسد، آثار مثبت آن متوجه امنیت ملی خواهد شد، اما چنانچه مصالح باندی خود را مرجع دانسته و بر موضع خود برای نجات جاسوس از تحمل مجازات قانونی اصرار ورزند، در واقع در جهت حساسیت زدایی نسبت به جرم جاسوسی برای بیگانگان گام برداشته و پیامدهای بعدی قبح شکنی از جاسوسی و وطن فروشی به حساب عملکرد امروز آنها نوشته خواهد شد.

    این که یک عنصر مرعوب، به عنوان عامل یک باند سیاسی- اقتصادی، درباره آرایش مواضع هسته ای مسئولان عالی کشورمان و کیفیت فشار آوردن علیه جمهوری اسلامی ایران به مقام های اروپایی اطلاعات بدهد، طبیعی است که پس از دستگیری بگوید اشتباه کرده و تقاضای بخشش کند. بسیاری از قاتلان خطرناک و سارقان مسلح نیز- که دامنه جرم ارتکابی آنها به مراتب کمتر از جاسوسی علیه مملکت است- مشابه این تقاضا را دارند، اما آیا هیچ گاه چنین درخواستی مسموع بوده است و آیا این که آقای جاسوس، قبلاً منشأ خدماتی بوده، می تواند عامل موجهه جرم و تبرئه مجرم به شمار آید.

    اهمال و مماشات در روند رسیدگی به پرونده جاسوس هسته ای، قطعاً با منطق حکومت داری منافات دارد و افکار عمومی هیچ توجیهی را در این باره عاقلانه و قانع کننده نمی داند.



    سید ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 4:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 18
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :1085322

    >> درباره خودم <<
    جاسوس - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    جاسوس - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<