8 انتخابات - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
انتخابات - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • عزیزان همراه بشوند یا نشوند

    یک منبع نزدیک به ستاد ائتلاف اصلاح طلبان(یاران خاتمی) در گفت و گو با فارس افزود: « در حالی که اکثر کاندیداهای اصلاح طلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات،بر حضور خود در عرصه رقابت ها اصرار دارند؛ ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تحت فشار گروه های مذکور ، بررسی‌های خود را آغاز کرده و به زودی تصمیم نهایی را برای حضور یا عدم حضور در مرحله دوم انتخابات اتخاذ می‌کند.»
    وی افزود: « برخی چهره های موثر حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب که در مرحله اول انتخابات نیز اصرار داشتند به دلیل عدم اقبال عمومی، اصلاح طلبان از حضور در صحنه انتخابات خودداری نموده و یا لیست حداقلی ارائه کنند، این بار نیز با تمسک به عدم توفیق اصلاح طلبان در مرحله اول و احتمال جدی تداوم این شکست در مرحله دوم، ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داده‌اند تا برای جبران شکست ، حفظ پرستیژ سیاسی و ایجاد هزینه برای اصولگرایان و برخی نهادهای نظام ، با طرح بهانه هایی چون تخلف در شمارش آرا ، عدم حضور ناظران اصلاح طلب در برخی حوزه های رای گیری ، عدم رویت گزارش شمارش آراء در صندوق ها و نیز دخالت نهادهای غیرمسئول در انتخابات ، از ادامه رقابت در مرحله دوم خودداری کنند.»
    این منبع آگاه تاکید کرد: « طیف مذکور معتقدند وقتی ما نتوانستیم با استفاده از نام آقای خاتمی و انتشار لیست با عنوان «یاران خاتمی» در مرحله اول پیروزی کسب کنیم، در مرحله دوم که معمولا" اصلاح طلبان حضور چندانی در انتخابات ندارند، شکست دیگری را را متحمل خواهیم شد.»

    وی تصریح کرد: « چهره های با نفوذ سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت در مرحله نخست انتخابات معتقد به عدم حضور در انتخابات یا ارائه لیست حداقلی (5 نفره) در تهران بودند و بعد از انتخابات 24 اسفند به شدت آقای خاتمی را مورد اعتراض قرار داده و مدعی هستند که خاتمی تحت نفوذ حزب کارگزاران و آقای هاشمی رفسنجانی در مرحله اول انتخابات به ارائه لیست کامل 30 نفره رضایت داد و اکنون در مرحله دوم باید جبران اشتباه نموده و طرح آنها را برای عدم حضور در مرحله دوم را بپذیرد.»

    وی در عین حال گفت: « در مقابل این دیدگاه ، برخی مسئولان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و اکثر کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم ، ضمن تاکید بر ضرورت ادامه حضور در عرصه رقابت ها ، معتقدند که نباید به شعور مردم توهین کرد چون افکار عمومی کناره‌گیری ما را در این مرحله ، به منزله روغن ریخته را نذر امامزاده کردن تلقی می کند. ما که شعار دموکراسی سر می دهیم باید به رای مردم احترام بگذاریم و چهره ای فاقد ظرفیت سیاسی از خود ارائه نکنیم.»

    این منبع نزدیک به ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین افزود: « بعد از انتخابات 24 اسفند ، گروهی از اصلاح طلبان آقای کروبی را مسئول شکست در این انتخابات و گروهی دیگر آقای خاتمی را در این خصوص مقصر می دانند. در عین حال برخی معتقدند اگر آقایان خاتمی و کروبی یکدیگر را نقد نمی‌کردند و لیست جداگانه نمی‌دادند احتمال پیروزی اصلاح طلبان وجود داشت اما به نظر من این تحلیل اشتباه است چون در حوزه های انتخابیه ای که ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حزب اعتماد ملی نامزد های واحد داشتند ، توفیق چندانی حاصل نشد و در اکثر این حوزه ها اصولگرایان پیروز شدند. کمااینکه در تهران نیز نامزدهای مشترک ائتلاف اصلاح طلبان و حزب اعتماد ملی که چهره های مشهوری بودند ، نتوانستند در مرحله اول توفیقی کسب کنند و بعد از لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفتند.»

    وی در ادامه افزود: « در صورتی که طرح کناره گیری ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در مرحله دوم انتخابات مورد قبول واقع شود ، بلافاصله رسانه ها ، احزاب و چهره های نزدیک به این طیف، از طریق مصاحبه و صدور بیانیه ، موضوع تخلف در انتخابات و مخدوش بودن آرا را مطرح کرده و شورای نگهبان، وزارت کشور،‌دولت و برخی نیروهای نظامی را مورد اعتراض و انتقاد شدید قرار خواهند داد.» 

    همچنین درباره موضع حزب اعتماد ملی در خصوص مرحله دوم انتخابات گفت: « من اطلاع چندانی از موضع این حزب ندارم اما با توجه به مشی سیاسی آقای کروبی مبنی بر حضور در عرصه سیاسی ، به احتمال زیاد این حزب در مرحله دوم حضور خواهد یافت و از معدود کاندیداهای اختصاصی خود که به مرحله دوم راه یافته اند حمایت خواهد کرد. همچنین نامه آقای منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی خطاب به آقای خاتمی مبنی بر اینکه خود را قربانی چند گروه خاص نکند بیانگر آن است که این حزب به هیچ وجه از سناریوهای طیف مجاهدین و مشارکت دنباله روی نخواهد کرد»
    وی افزود:« در صورتی که ستاد ائتلاف اصلاح طلبان از حضور در مرحله دوم خودداری کند ، این احتمال نیز وجود دارد که برخی نامزدهای این ستاد در تهران با حزب اعتماد ملی ائتلاف نموده و با امکانات این حزب وارد عرصه رقابت ها شوند.»



    سید ::: یکشنبه 87/1/18::: ساعت 10:33 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    همراه نشدی عزیز!

    اگر مدعیان تقلب در انتخابات و نقض قانون از اسامی اخراجی های هم مسلک شان از پای صندوق ها لیستی داشتند در حال حاضر تمام شبکه های اطلاع رسانی شان اسم دقیق و نشانی صندوق های مورد ادعایشان را با آب و تاب فراوان منتشر می کرد به گونه ای که شبکه های خارجی هم روی این اسامی و پایگاه های متقلب مانور تصویری می رفتند اما...در بحث اعلام نتایج انتخابات هم ماجرا خیلی ساده است؛ اگر از سوی ستاد انتخابات کشور، اعلام نتایج به روزهای بعد موکول می شد خبر از جابه جایی آرا در این مدت می دادند و حالا که شمارش آراء با سرعت در حال پیگیری است به ترفند خنده دار بی دقتی و نگرانی از اعلام همزمان آراء متوسل می شوند...  

      جمعه 24 اسفند در صحنه عملی ثابت شد با وجودیکه بسیاری از نمایندگان و وابستگان اپوزیسیون داخلی و خارجی به ارائه اخبار و اطلاعات خلاف واقع و تخریبی می پرداختند، حضور بی شمار رای دهندگان پای صندوق های رای بسیاری از آنها را غافلگیر ساخت. 

      در این میان البته شعارهای بسیاری از افراد منتسب به جناح های اصلاح طلب نیز شنیدنی بود که با گذشت تنها چند ساعت از آغاز رای گیری فورا تغییر رویه دادند و آنهایی که تا مدت ها بر خطای پیشین خود مبنی بر تحریم انتخابات در دوره قبلی سخن می راندند این بار همه را به "حضور" تشویق می نمودند.

     هر چند که گاهی نیز از گوشه و کنار این کارزار سوء تبلیغاتی، ادعاهایی مبنی بر رد صلاحیت های نا بحق به گوش می رسید که: برگزارکنندگان و ناظران انتخابات به‌طور بی‌سابقه و منحصر به فردی، به ردصلا‌حیت گسترده عناصر کلیدی اصلا‌ح‌طلبان که دارای پایگاه(!) اجتماعی و سیاسی و برخوردار از رای ملت بودند مبادرت ورزیدند و ...

     حتی مدعیانی هم بودند که تا لحظات آغاز رای گیری به تصاحب همه 130 کرسی نمایندگی مجلس _ که خود لیستی از آن را در سراسر کشور ارائه کرده بودند _ مطمئن بودند و روند برگزاری انتخابات را بسیار قانونی و مورد تائید می دانستند تا...

     درست تا اواسط ساعات رای گیری سخنان اینچنینی نیز ادامه داشت در حالی که به ناگاه ورق برگشت و برگ دیگری رو شد. تقلب، اخراج ناظران کاندیداهای اصلاح طلب، جابه جایی آراء و ...

      این در حالی است که سخنگوى شوراى نگهبان و وزیر اطلاعات بر حفظ آراء ملت تاکید می کردند که حتى یک راى هم از روى غفلت و اشتباه جابجا نخواهد شد، عده ای شعارهایشان را طور دیگری تغییر دادند:

     اخراج نمایندگان ناظر داوطلبان اصلا‌ح‌طلب از حوزه‌های انتخابیه جرم محسوب می شود و می‌تواند نشانگر اخلا‌ل در سلا‌مت انتخابات و شائبه تخلف و تقلب(!) احتمالی در اعلا‌م نتایج آرای شمارش شده باشد. 

      و امروز نیز این گونه ادعا می شود که: خبر واصله از وزارت کشور که هنوز به تایید نرسیده است مبنی بر اعلا‌م یکجای رای، نگرانی‌ها از بابت اثبات این پیش‌فرض که انتخابات دارای یک مفهومی پیچیده و از پیش تعیین شده است را افزایش می‌دهد.

      بنا بر این گزارش دو ادعای مورد نظر کاملا بی پایه و اساس و از شیوه های نخ نماشده القای ضعف دستگاه مجری و جنگ روانی برای رفع سنگینی شکست است؛ در واقع اگر مدعیان تقلب و یا نقض قانون از اسامی اخراجی های هم مسلک شان از پای صندوق ها لیستی داشتند در حال حاضر تمام شبکه های اطلاع رسانی شان اسم دقیق و نشانی صندوق های مورد ادعایشان را با آب و تاب فراوان منتشر می کرد به گونه ای که شبکه های خارجی هم روی این اسامی و پایگاه های متقلب مانور سنگین خبری می دادند اما... چه سود که در جنگ روانی همیشه دست های خالی از سند و مدرک در پشت پرده پنهان است.
     در بحث اعلام نتایج انتخابات هم ماجرا خیلی ساده است؛ اگر از سوی ستاد انتخابات کشور، اعلام نتایج به روزهای بعد موکول می شد خبر از جابه جایی آرا در این مدت می دادند و اینکه طولانی شدن مدت شمارش آرائ یک ترفند سیاسی است برای جابه جایی رای مردم و... و حالا که شمارش آراء با سرعت در حال پیگیری است به ترفند خنده دار  بی دقتی و نگرانی از اعلام همزمان آراء متوسل می شوند...نوعی ایرادگیری بنی اسرائیلی که مشخص است از کجا نشات می گیرد.

     تغییر رویه مدعیان اصلاح طلب آن هم در عرض چند ساعت امری جدید نیست چرا که این جریان از آغاز فعالیت خود با تندروی برخی که البته مورد اعتراض دیگر اعضای حزب نیز واقع شد در هیچ مساله ای نتوانست به جلب نظر اکثریت حزب موفق شود تا جایی که در تمامی امور مهم کشور از جمله موضوع هسته ای ایران، مذاکره با آمریکا، تهیه لیست های داوطلبان مجلس شورای اسلامی، انتخاب سرلیست و ... دچار ضد و نقیض در افکار و آرا بود. 
     همچنین اختلافات فراوان بر سر شعارهای انتخاباتی هم حاکی از وجود اختلافات فراوان میان اعضا است. اعضایی که یک روز بر حضور خاتمی تاکید می کردند و روز بعد شعار عبور از وی را سردادند. یک روز در مجلس تحصن نمودند و روز بعد یک به یک مدعی شدند که اغفال شده اند و به تعبیری گول خورده اند! ...و در این میان تنها می ماند رای و نظر مردم که برای این سیاست بازان بی دغدغه هیچ جایگاهی ندارد چرا که هیچگاه دیده نشده اینان برای دغدغه ها و دلواپسی های مردم قلم بچرخانند و رسانه خود را پر کنند از صدای مردم...



    سید ::: یکشنبه 86/12/26::: ساعت 8:25 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    ظهور و سقوط افراطیون

    دو هفته گذشته را می توان روزهای ساخته شدن و فروریختن پروژه ها خواند. جناح افراطی جبهه اصلاحات، در این مدت با دستپاچگی همه ظرفیت ذهنی و سیاسی خود را بسیج کرد تا با طراحی و اجرای چند پروژه خاص، مسیر فعلی تحولات سیاسی را که کاملا برخلاف میل این گروه در حال شکل یافتن است متوقف یا لااقل مختل کند، اگر چه اکنون می توان دید که توفیق چندانی در این کار نداشته است.

     از ماه ها قبل معلوم بود سرنوشت جناح افراطی جبهه اصلاحات بیش از هر چیز به این بستگی دارد که تا چه حد بتواند روند امور در دو صحنه «درون جبهه اصلاحات و در مواجهه با دیگر اصلاح طلبان که خود را جناح معتدل می نامند» و «بیرون جبهه اصلاحات و در مواجهه کلیت سیستم سیاسی» را هوشمندانه مدیریت کند. اگر تندروها می توانستند با رقبای درون جبهه ای خود تعاملی هوشمندانه برقرار کنند و در عین حال در رویارو شدن با نهادهای قانونی نظام تدبیر و عقلانیت را بر احساسات غلبه دهند، شاید می توانستند عاقبتی غیر از آنچه اکنون در آستانه آن قرار دارند برای خود رقم بزنند اما اشتباه محاسبه های پی در پی باعث شده است که اوضاع طور دیگری جلو برود به طوری که در حال حاضر تقریبا همه جناح های نظام به این نتیجه گیری نزدیک شده اند که تندروها تا آخر خط راهی ندارند.

    مهم ترین عاملی که در درون جبهه اصلاحات به انزوای تندروها انجامیده و بالاتر از آن فضایی به وجود آورده که جناح معتدل خود داوطلب حذف آنها شده، «روند بررسی صلاحیت ها» بوده است. روند قانونی و طبیعی بررسی صلاحیت ها که اکنون در حال طی شدن است مناسبات تندروها با دیگر گروه های حاضر در جبهه اصلاحات را دچار بحران کرده است. حزب اعتماد ملی به عنوان لیدر جریان معتدل در جبهه اصلاحات از مدت ها قبل اعلام کرده بود که تصمیم قطعی خود را برای جدا کردن خرج خود از تندروها گرفته است. از حدود یک ماه قبل علائمی پدیدار شده که کارگزاران هم علاقه ای به هم سرنوشت شدن با افراطی ها ندارد. بنا بر آخرین خبرها حتی جناحی در درون حزب مشارکت هم خود را آماده مرزبندی با تندروها می کند و علاقمند است به مجموعه جریان هایی که به ضابطه«رقابت بدون ساختارشکنی» معتقدند بپیوندد. تحلیل این جناح این است که بهتر است به جای مشارکت در پروژه خنده دار فرمایشی جلوه دادن انتخابات - که خود بهتر از هر کسی می دانند تا چه حد غیر واقعی است- روندهای قانونی موجود را بپذیرند و به سهم واقعی اصلاح طلبان از مجلس هشتم که توسط مردم توزیع می شود و حالا خودشان هم فهمیده اند یک فراکسیون اقلیت بیش نیست رضایت بدهند و بعد هم به تعاملات فراکسیونی درون مجلس برای پیشبرد اهدافشان بیندیشند. در مقابل تندروهایی که هنوز تنشان داغ است ظاهرا قصد دارند به اسلاف خود در نهضت آزادی بپیوندند و مرده ریگ «سازش در خارج تساهل در داخل» را با عنوان «جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر» احیا کنند؛ کاندیدای ناکام اصلاح طلبان تندرو در انتخابات ریاست جمهوری نهم هم ظاهرا مددکار است.

    مجموعه عوامل اصلی که باعث شده تندروها اینگونه در جبهه اصلاحات به حاشیه رانده شوند و هیئت و هویتی بیش از یک اقلیت کوچک و بداخلاق از آنها باقی نماند را می توان در 3 علت خلاصه کرد: 1- اصلاح طلبان معتدل دریافته اند که مثل هر نظام سیاسی دیگر در دنیا، اگر به چارچوب های جمهوری اسلامی پای بند باشند، این نظام امکان رقابت با سایر گروه های سیاسی درون خود را تمام و کمال برای آنها فراهم می کند و این احتمال کاملا وجود دارد که روزی بتوانند از خلال یک رقابت دموکراتیک اکثریت را در نهادهای مختلف حکومتی به دست بیاورند. درباره مورد خاص انتخابات مجلس هشتم هم همانطور که اعضای دو حزب کارگزاران و اعتماد ملی در این چند روز بارها گفته اند امکان رقابت برای آنها کاملا فراهم است به گونه ای که حتی از زحمات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها تقدیر هم کرده اند. به وجود آمدن امکان مشارکت در فرایندهای سیاسی درون نظام، برای جناح معتدل جبهه اصلاحات -چیزی که ربطی به بررسی اخیر صلاحیت ها ندارد و از ابتدا هم بنا به اخبار کاملا دقیق وجود داشت- اولین عامل فاصله گذاری عمدی آنها با تندروهاست. 2-همانطور که گفته شد جناح معتدل می داند اساسا اگر کار به دست مردم باشد -که هست- سهم اصلاح طلبان از مجلس هشتم بیش از یک اقلیت نخواهد بود پس شلوغ کاری برای افزایش این سهم در واقع طلب روزی ننهاده کردن و هزینه بی جا در ازای دستاورد اندک پرداختن است. 3- جناح معتدل می داند همراهی با پروژه هایی مانند قهر و تحریم در واقع معنایی جز پیوستن به اپوزیسیون ندارد و چون واضح است اولا برخورد نظام با اپوزیسیون طبعا متفاوت از برخوردی خواهد بود که با نیروهای درون سیستم می کند و ثانیا مطمئن هستند حتی در میان اپوزیسیون هم هیچ قادر به دست و پا کردن پایگاه مطمئنی برای خود نخواهند بود، به سمت این دیدگاه متمایل شده اند که از تندروی تا آن حد که بوی همراهی با اپوزیسیون بدهد حتما باید اجتناب کنند. با توجه به مجموعه این 3 عامل می توان نتیجه گرفت که تندروها در مدیریت مناسبات خود با دیگر اصلاح طلبان تقریبا به طور کامل شکست خورده اند و محتمل ترین پدیده ای که باید در آینده خیلی نزدیک انتظار آن را بکشند «حذف درون جبهه ای» است.

    وقتی به بیرون جبهه اصلاحات آنجا که تندروها باید مناسبات خود را با مجموعه نظام سیاسی تنظیم کنند نظر کنیم، اوضاع به مراتب خراب تر است. ظرف دو هفته گذشته اصلاح طلبان افراطی به خیال خودشان یک مجموعه عملیات کاملا هدفمند در سطح رسانه ها تعریف کرده بودند که نهایتا قرار بود نظام را بویژه در بحث رد صلاحیت ها وادار به امتیازدهی کند. این عملیات به طور خاص از دو آبشخور ویژه تغذیه می کرد. اول، تلاش برای ربط دادن یک برساخته روانی موهوم یعنی رقابتی نبودن انتخابات به توهمی دیگر تحت عنوان دخالت نظامیان در انتخابات و دوم، تلاش برای القای خط تقابل اصولگرایان با اندیشه و حتی خانواده حضرت امام(ره) که البته بی ارتباط با مورد اول هم نبود. درایت اصولگرایان اکنون همه این خطوط عملیات روانی را کور کرده است. با وجود جوسازی سنگین رسانه های اصلاح طلب به همراهی ضد انقلاب خارجی، هوشمندی فرماندهان نظامی دلیر ایران در تذکر به موقع این نکته که هیچ تعلقی به هیچ حزب و گروه خاصی در کشور ندارند و وظیفه ذاتی خود را دفاع از اصول اسلام و انقلاب می دانند، فرصت بهانه جویی را از فرصت طلبان ستاند ضمن اینکه تندروها احتمالا خیلی زود فهمیدند در حالی که خود مستظهر به تاییدات بی دریغ جناب جرج بوش هستند قیل و قال درباره سخنی که یکی از دلسوختگان نظام اسلامی از سر درد بر زبان رانده، دردی از آنها دوا نخواهد کرد. در مرحله بعد، واکنش قاطع اصولگرایان نسبت به یک خط مشکوک که قصد داشت کدهای لازم برای مقابل قرار دادن اصولگرایان با خانواده امام(ره) را در اختیار دشمن فرصت طلب قرار دهد، این خط را هم سوزاند. در عین حال که درست مثل مورد مربوط به ادعای حمایت نظامیان از یک جناح خاص، افراطی ها از مقطعی به بعد دریافتند تاکید بیش از اندازه بر خط امام(ره) حتی کار دستشان خواهد داد چون برای اهل سیاست در ایران -حتی تازه کارترین آنها- تقریبا هیچ کاری آسان تر از نشان دادن فاصله عمیق میان آنچه امام می خواست و می کرد و آنچه اصلاح طلبان در پی آنند نیست. خلاصه اینکه در شرایط فعلی و بعد از تلاش ناکام جناح تندرو برای پروژه سازی با هدف تضعیف یا در هم ریختن روحیه انتخاباتی اصولگرایان، شرایط سیاسی به گونه ای پیش می رود که حلقه افراطی جبهه اصلاحات ناگزیر باید همین روزها تاکتیک فرار به جلو را کنار بگذارد و درباره آینده سیاسی خود تصمیم بگیرد: ماندن در حلقه نظام اسلامی و برخوردار شدن از همه مواهب آن که البته بدون اثبات قابل اطمینان این نکته که آقایان دیگر سودای بازی کردن نقش «دشمن در خانه» را ایفا نخواهند کرد امکان ندارد و یا خارج شدن از جرگه یاران نظام و پیوستن به دشمن که اگرچه خسارتی متوجه نظام اسلامی نخواهد کرد اما برای خود آنها حامل بزرگترین خسارتی خواهد بود که در عمر سیاسی خویش متحمل شده اند.



    سید ::: یکشنبه 86/11/28::: ساعت 11:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دشمن ‌شناسى در انتخابات
    رهبر فرزانه انقلاب‌اسلامى درجمع پر شور و باشکوه مردم یزد طى بیانات مهمى انتخابات را میدان بزرگى براى نشان دادن عزم ، استقامت، رشدملی، دانایى و بصیرت ملت ایران دانستند و افزودند: “در پرتو اراده خداوند تلاش دشمن براى مسدود کردن باب انتخابات در نظام جمهورى اسلامى به جایى نرسید و مردم با حضور خود در انتخابات مختلف به مردمسالارى دینى جلوه‌هاى با شکوهى بخشیدند.”

    دشمن یک واقعیت انکارناپذیر در مقابل نظام مقدس جمهورى اسلامى است که برخى به دلایل مختلف سعى دارندتوجهات عمومى ملت ایران را از آن منحرف کنند . اقتضاى طبیعت نظام اسلامى جاذبه ودافعه است و احتجاجاتى از قبیل توهم توطئه،‌فرافکنى ضعف‌ها وکاستى‌هاى داخلى و... نمى‌تواند افکار عمومى مردم ایران را نسبت به توطئه‌هاى دشمن غافل سازد.

    انتخابات در مسیر حرکت نظام مردمسالارى دینى همانند پیچ یک جاده است که در صورت غفلت راننده مى‌تواند خطر ساز باشد . همواره درپس این گردنه دشمنان نظام اسلامى کمین کرده‌اند تا از کوچکترین اشتباهات حداکثر استفاده راببرند.

    ساده‌لوحى است که بپنداریم دشمنان نظام اسلامى براى انتخابات مجلس هشتم هیچ برنامه‌اى ندارند. دشمنان ایران از تشکیل مجلس هشتم با حضور اصولگرایان نگران هستند و از چندین ماه پیش پروژه تخریبى خود را آغاز کرده‌اند.

    در این میان جاى بسى تعجب و تاسف است جریاناتى که هر از گاهى مورد حمایت دشمنان قسم خورده نظام اسلامى قرار مى‌گیرند زحمت آن را به خود نمى‌دهند طى یک موضع‌گیرى صریح اعلام کنند که احتیاجى به پشتیبانى اپوزیسیون خارج از کشور و محافل رسمى وغیررسمى آمریکا انگلیس و رژیم صهیونیستى ندارند.حمایت رایس و سناتور لیبرمن از دوم خردادى‌ها وتاکید 16 موسسه انگلیسى بر تلاش‌هاى بیشتر دولت بریتانیا در پشتیبانى وتقویت اصلاح‌طلبان ایران لکه ننگى بر دامن وطن‌پرستى دوم خردادى‌هاست.

    مقامات رژیم صهیونیستى از ماه‌ها پیش پاشنه آشیل نظام اسلامى و اصولگرایان را دامن زدن به مشکلات اقتصادى کشور عنوان کرده بودندکه باعث دلسردى مردم و عدم حضور آنها پاى صندوق‌هاى راى خواهد شد.

    هم صدایى افراطیون دوم خردادى با استراتژیست‌هاى صهیونیستى در بحرانى جلوه دادن وضع اقتصادى کشور و تخریب دولت نهم ومجلس هفتم به بهانه تورم نشان مى‌دهد که یا آنها از توطئه‌هاى دشمن غافل هستند و یا این همسویى عامدانه است!

    مقام معظم رهبرى در عید غدیر ضمن تبیین عوامل موفقیت واتحاد ملت ایران فرمودند: “ ما ملت ایران به برکت ایمان و توکل ،‌احساس مسئولیت براى حضور در صحنه وهوشیارى کامل در برابر دشمن مقابل همه تحرکات 29 ساله اخیر استکبار پر مدعا و پرهیاهو پیروز شده‌ایم و راه ادامه این موفقیت‌ها این است که هیچ گاه دشمن را فراموش نکنیم و از حضور در صحنه غافل نشویم .”

    انتخابات مجلس هشتم مهمترین مسئله ملت ایران در سال‌جارى است. حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات وعدم غفلت جریانات سیاسى ازتوطئه‌هاى ملون دشمن مى‌تواند مردم را درانتخاب بهترین افراد از میان صالحینى که شوراى نگهبان صلاحیت آنها را احراز کرده است یارى برساند و به سان 28 سال گذشته نظام جمهورى اسلامى وملت ایران را از این پیچ مهم به سلامت عبوردهد


    سید ::: شنبه 86/10/15::: ساعت 9:37 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    جلسات جنگ روانی برای انتخابات

     برخی از متخصصین جنگ روانی جریان ضد اصولگرا اخیر دست به تشکیل جلسات منظمی برای اثر گذاری بر انتخابات مجلس هشتم زده اند.
     در این جلسات محمد عطریانفر، عباس عبدی و سعید حجاریان و برخی دیگر از چهره‌ها‌ی غیر مشهور که در میان افکار عمومی بیشتر به اعضای کمیته ایکس شناخته می‏شدند گرد هم می‏آیند.
    علت خروج عباس عبدی از سکوت و تحریر مقالات متفاوت نیز جمع بندی این جلسات بوده است.

    یکی از اصلی ترین میدانهایی که جمع بندی‌ها‌ی این جلسات را عملیاتی می‏کند هفته نامه شهروند امروز است که تلاش دارد به صورت غیر مستقیم به تقابل با دولت بپردازد و به رغم وجود برخی انتقادات مستقیم،
    اغلب سخنان خود را متوجه شعارها و اعتقادات دولت نماید.
    به نظر می‏رسد سخنان چندی پیش حجاریان که گفته بود «به شرط تعویض ترکیب سیاسی مجلس فعلی در مجلس هشتم، امید می‌رود که بتوان به آرمان‌های دمکراسی، آزادی، ‏توسعه، تنش‌زدایی و صلح نزدیک‌تر شد؛ البته این کار لاجرم متناظر با تغییر ترکیب دولت، ‌از صدر تا ذیل نیز خواهد ‏بود.‏» نیز برخاسته از همین جلسات باشد.

    او در ادامه گفته بود: تا زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم احتمالات فراوانی وجود دارد که می‌تواند شرایط را تغییر دهد؛ از جمله به نظر ‏من مسئله قطعنامه سوم شورای امنیت سازمان ملل قطعاًً می‌تواند تأثیرات دوگانه‌ای بر شرایط کشور داشته باشد.
    در این میان نقش عطریانفر عملیاتی تر است، او اگرچه هفته نامه شهروند را به چاپ می‏رساند اما وجه پنهانی نیز دارد. عطریانفر رابطه تنگاتنگی با خبرنگاران برخی رسانه‌ها‌ی تاثیر گذار بین المللی در ایران دارد.
    ادعای خبر بیماری رهبر معظم انقلاب در سال گذشته یکی از دست پختهای او برای رسانه‌ها‌ی بیگانه بود.

    با این وصف در شرایطی که دشمنان ما در دنیا از تصویب قطعنامه سوم پس از گزارش 16 نهاد اطلاعاتی ناامید شده اند، صدور اطلاعیه 333 امضایی و ارسال به رسانه‌ها‌ی بیگانه (اگرچه بسیاری از امضا کنندگان در مصاحبه با رسانه‌ها‌ی داخلی امضای خود را تکذیب نمودند) و برخی تحلیلهایی که در روزنامه‌ها‌یی همچون فایننشال تایمز و... به قلم خبرنگاران ایرانیشان برای فضا سازی تصویب قطع نامه سوم تحریم دنبال می‏شود، می‏تواند معنای تازه تری نیز داشته باشند.



    سید ::: دوشنبه 86/10/10::: ساعت 3:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 14
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدید :1085295

    >> درباره خودم <<
    انتخابات - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    انتخابات - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<